شکاف طبقاتي اختلالات اضطرابي جامعه را افزايش مي‌دهد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 310
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

عليمرداني:شکاف طبقاتي اختلالات اضطرابي جامعه را افزايش مي‌دهد

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون اجتماعي مجلس ايجاد شکاف طبقاتي در جامعه را موجب بروز اختلالات متعدد در جامعه دانست و گفت: کاهش سطح زندگي افراد جامعه موجب ايجاد استرس و فشار رواني بر روي آنان است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، محسن عليمرداني اظهار داشت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که مشکلات اقتصادي و کاهش سطح زندگي افراد جامعه مي‌تواند به‌عنوان يک عامل استرس‌زا، اختلالات متعددي را در زندگي فردي و اجتماعي ايجاد کند.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه پيچيدگي‌هاي زندگي امروز به نوبه خود استرس‌زا است، تصريح کرد: زماني که تورم موجود در جامعه افزايش مي‌يابد و قيمت کالاهاي مختلف مورد نياز مردم به شکل چشمگيري افزايش مي‌يابد، سطح زندگي افراد به شکل محسوسي پايين مي‌‌آيد.
وي در ادامه افزود: مسائل اقتصادي داراي ارتباط تنگاتنگي با موضوعات اجتماعي است و از همين‌رو اگر در يک جامعه مسائل اقتصادي به معضلي براي مردم تبديل شوند، بروز اختلالات اجتماعي نيز اجتناب‌ناپذير است.
اين نماينده مجلس نهم با بيان اينکه مشکلات و درگيري‌هاي خانوادگي و نزاع‌هاي خياباني از تبعات شکاف طبقاتي در جامعه است، عنوان کرد: متاسفانه به دليل سياست‌هاي نادرست اقتصادي دولت، فقرا روز به روز فقيرتر مي‌شوند و در مقابل به دارايي ثروتمندان افزوده مي‌شود که به مرور زمان اين موضوع سرخوردگي بخشي از جامعه را رقم مي‌زند.
عليمرداني يادگيري مهارت‌هاي زندگي را يکي از راه‌هاي مقابله با استرس‌هاي مختلف دانست و يادآور شد: اگر افراد جامعه به طور کامل با مهارت‌هاي فردي و اجتماعي زندگي در دنياي امروز آشنا باشند، مشکلات اقتصادي و شکاف طبقاتي کمتر مي‌تواند در آنها اختلالات اضطرابي به ‌وجود بياورد.
عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در دنياي امروز بيماري‌هاي روحي و رواني شيوع بسيار زيادي يافته است، گفت: افسردگي و سرخوردگي يکي از مهمترين اين بيماري‌ها است که اگر مشکلات اقتصادي جامعه حل نشود، مي‌تواند به عامل تشديد‌کننده اين بيماري‌ها تبديل شود.

 




:: برچسب‌ها: شکاف , طبقاتی , اضطراب , محسن , علیمردانی ,



مطالب مرتبط با این پست
.